barbara.reismee.nl

Sukhothai

Sawasdee Kha,

Zoooo ik weet weer wat bagpacken is ..... het reizen bedoel ik dan ... komen van a naar b .....

Maar nog even terug naar Ko Tao, mijn laatste avond. Dat wasme een gezellige!Had met Marco, deras-echte noord-amsterdammer afgesproken om naar het tentje naast mijte gaan. Bjorn, de jonge nederlander,is daar de eigenaar. We gingen vieren dat het mijn laatste avond op het ooooh zo mooie eilandje zou zijn. Nou dat hebben we gedaan!

De biertjes gingen goed (en ik ben geen zuiplap, duss ....). Hele wilde verhalen over alle dieren hier op het eiland, zijn er nogal wat ... Wie er gebeten is en doorwat ....Zo blijkt er een duizendpoot te zijn, die is heel breed (zoooo ruim 10 cm breed en 25 lang ...). Als hij je bijt dan moet je gelijk naar het ziekenhuis. Als je hem kapot maakt in twee, loopt hij 2 kanten uit ....De schorpioenen, de cobra-slang en nog veel meer kleine gevaarlijke dieren. Ik controleer mijn hutje ook iedere keer om verrassingen te voorkomen. En wistje dat als een Gekko meer als 7 x gekko zegt, dat je dan een wens mag doen ... Leuk!

In NL zijn de paddo's inmiddels verboden ... Nou hier blijkbaar makkelijk te krijgen ...Toen kwamen dewilde verhalen over tripjes die je krijgt als je paddo's gebruikt .. bomen ademen en zie je, struiken lopen/bewegen, energiebanen rond de planten zie je (de kleuren moeten fantastisch zijn .. aldus Don Guan de duikinstructeur). Je hoeft niet door de jungle te gaan lopen, de jungle loopt een rondje met jou .. heel bizar .... Maar zijn aan de biertjes gebleven. Mam, no worry, heb niets genomen ,....... Ik kom hooguit terug als alcoholiste van de thaise biertjes .. Misschien moeten jullie vast een afkick-kliniek gaan zoeken voor me ... ;-)

En er is een vrouw (toeriste)diezwanger was op het eiland, maar de baby kwam te vroeg (veel te vroeg, net levensvatbaar ...). Moest met speed-boot naar het vaste land. Maar kindje is geboren op de speedboot. Artsen weten nog niet of het kindje het gaat halen ...

Nou en de biertjes smaakten goed. Alles was al gesloten op het eiland, maar Bjorn bleef open, want we hadden zo lol. Ik kon naar mijn hutje waggelen (paar meter lopen). En wat zit er in mijn badkamer. Een gekko en deze zijn groot .... Was ik even vergeten!! Ik moest zo giechelen van de biertjes en de mooie gekko. Ik moest een foto maken ... deze gekko is zooo mooi ... Ik dus giechelend op zoek naar mijn foto-toestel en toen ik terug kwam, zag ik de Gekko niet meer. Deze heb ik best nog lang giechelend lopen zoeken. Hij zat achter de spiegel verstopt enzo ... Geen bewijs kunnen fotograferen. En hij heeft ook geen 7x of meer gekko gezegd .. geen wens kunnen doen ...

Volgende morgen was zwaar (boete van de biertjes ..), moest mijn rugzak nog inpakken en uitchecken bij mijn hutje ...En toen weg .. om 14.00 uur werd ik opgehaald met een brommertje naar de pier. De boottocht was easy, no kots today! Toen de nachttrein van Chumphon naar Bangkok. Ik kan echt niet slapen in die krengen hoor (3 uur geslapen).. Ze zijn niet slecht, gordijntje ervoor, kussentje, dekentje .. Niet mijn ding. In Bangkok aangekomen de volgende morgen, wilde ik door. Na het eilandje, zag ik die stad even niet zitten. Auto's, toeteren, brommers, stoffig .. buh ... kon het niet handelen na de rust en schone lucht in Ko Tao, haaaa.

Heb toen 4 uur in de ochtend zitten wachten op een trein die ging naar Phitsanulok. Deze ging te laat weg ... maar die was wel relaxed. Kreeg drinken, kon dommelen, lezen, kijken ... en heel rustig overdag ... Begin van de avondkwam ik daar aan. Had gelezen over Sukhothai. Maar dan moest ik nog door met een bus, 1,5 uur. Ook gedaan, als je bikkelt, moet je goed bikkelen. Leve het bagpacken! Kwam dus echt dood moe aan in Sukhothai. Moest ook nog iets zien te vinden ... Was er al bij een paar geweest .. vol ... phoe op zulke momenten wil je een bed en niets anders ... Heb me toen laten afzetten bij een leuk teak houten huis. Maar vol .. morgen wel een kamer vrij ... Eigenaar regelde dat ik kon slapen bij de burenen morgen terug naar hun. Heb dus geslapen bij de buren, bij een lief thais vrouwtje. Zij heeft gisteravond laat nog een maaltijd voor mij zitten maken en leuk zitten kletsen met haar. Verder was er niemand. Heb in haar tuin geslapen in een lief hutje met bamboe. Helemaal goed.

Heb geslapen geslapen en geslapen en geslapen.

Net ingecheckt bij het teaken houten huisje. Goede sfeer daar! Wel raar, weer opnieuw beginnen, weer alles verkennen en zie niet zoveel toeristen hier .... hiiiii ..... Maar ook weer lekker, even alleen zijn en weer aftasten alles ..

Nou ik ga op pad ....

Knuffel van mij

xxx

Reacties

Reacties

Helen

Heee lief reizend vriendinnetje...

Poeh, klinkt heavy! En we weten allbei dat dat ook reizen is, niet altijd even makkelijk of leuk!
Ik ga morgen op pad, verlaat ook de relaxte Goan Style, ben benieuwd hoe het mij vergaat, voor het eerst in een Indiase trein! Je leest het snel

Dikke XX en geniet

nanda

hey helen jij staat boven mij..zijn we toch een beetje banahe haha ja bar ik geloof zeker dat het zwaar zal zijn...zowie zo na zoveel rust moet je je ook weer ff aandraaien natuurlijk..ach dit went ook weer snel geniet en nu ff halt op die alcohol he hahaha xx

Joke

Wooooohhhhhh....... dat was een indrukwekkend afscheid van Ko Tao!!!!!
Weer terug in de bewoonde wereld.

Hier een leuke visualisatieoefening wanneer je het misschien even niet ziet zitten.

Sluit je ogen, stel je een loodgrijze hemel voor, een geniepige slagregen en waterkoud brrrrrrrrr ......
Laat dit even goed op je inwerken ........
Open dan rustig je ogen en kijk om je heen.
Nu kan je alles weer aan!

Liefs en een dikke knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!