barbara.reismee.nl

Een spiritueel avondje met Ana uit Slovenie ....

Jodelahiti,

Aangekomen in Pai. Zit achter een rot computer, tikt van geen meter zeg. De eerste echte slechte. Hiiiiii.

Laatste avond in Chiang Mai was gezellig. Ontmoette een jonge meid uit Slovenie. Ik had de stad al gezien en had geen zin meer om door de drukte te lopen. Was aan het kletsen bij de eigenaar van mijn kamer. Daar kwam een jong meid zitten, zij moest de stad nog gaan verkennen, dus ik gaf haar wat tips. Zij was ziek geweest en nog een beetje moe en zat moeilijk op haar plattegrond te kijken naar een lokatie die ze zocht. Leuk zitten kletsen en heb haar naar de lokatie gebracht.

Einde van de middagin een boekenzaakje kwamen we erachter dat we van dezelfde schrijvers (Paulo Coelho enzo )houden, tijdens een theetje (by the wondering moon ... een prachtig tentje) kwamen we erachter dat we Reiki hebben gedaan. En 's avonds laat bleek ook zij een Osho-fan te zijn.Wat een leuke avond zeg! Diepe gesprekken .... mooi moment. Zoooo jammer dat zij niet langer kan reizen, zemoet weer langzaamnaar beneden zakken in Thailand. Had maar 3 weken tijd. En ik ga hoger en verder .... We hadden graag samen doorgegaan met reizen. Maar ze wil NL ook een keer bezoeken. Dussss ze is welkom bij mij thuis!

Oooooh jamam, ze is ook ophet eilandCres geweest, hiiiiiii. Goedejeugdherinneringen van mij. En de tjebabchichi (geen idee hoe je dat schrijft ....) Dat aten wijtoch altijd.Dus leuke afsluiting daar.

Vanmorgen vroeg met klein busje naar Pai gereden. Mooie tocht door de bergen. Best pittig. Wel3 uur lang allleen maar haarspeld-bochten. Stil zitten was niet mogelijk. Totale reis 4,5 uur door de bergen rijden .... Aangekomen op zoek naar slaapplaats. Overdag bloed-heet hier. Werden bij een punt afgezet waar je lokaties kan boeken. Maar was druk daar met alle aankomers. Dus ben gelijk gaan lopen. Pie is klein. Veel eettentjes, winkeltjes, kleine straatjes. Ziet er gezellig uit. Bij het lopen zag ik de rivier en aan de andere kant allemaal kleine bamboe-hutjes. Je kan daar slapen. Moest alleen met rugzak over een bamboe-brug om daar te komen. Heb ik gedaan!! En heb nu een bamboo-hutje bij de rivier in een tuin met veel bloemen. Slapen onder een klamboe ... geen eigen toilet en douche ... Maar plekje is zooooo leuk. Ben dus soort aan het kamperen nu. Het is nu avond en moet wennen aan de koude avonden (zit hoog in de bergen).

Heidi heeft aan het einde van de dag een tukkie gedaan (geleerd van Keesje, dat is goed voor je). Geslapen .... diep ..... dromen ... diep .. helemaal weg ..... Werd om half 8 in de avond wakker in mijn hutje. Dus in donker over de bamboe-brug naar het dorpje (3 minutenlopen). Een ding weet ik wel, met biertjes op moet je de brug heeeeeeeeeeeeeel langzaam lopen, denk ik. Maar ga zo theetje drinken en hapje eten. Heb trek. En eens kijken wat er te doen is hier qua excursies.

Foto's erop zetten gaat hier moeilijk .... pc's zijn oud en vreselijk traag .. anders had ik jullie mijn hutje laten zien ...

Reacties

Reacties

Miechel

Jee wat kan jij schrijven zeg?? Niet normaal hoeveel jij erin zet en tot in de detail soms dingen schrijft. Mooi om te lezen en het lijkt soms echt of we er allemaal bij zijn. Je bent nu heerlijk aan het ritme van het land gewend en laat alles op je af komen, soms moet je wat plannen om weer op een andere locatie te komen maar dat hoort erbij, toch? Ik zie je al liggen in het bamboe hutje, heerlijk vrij en genieten. Ben jaloers hoor. Wat is Nederland dan maar saai he? Hier misschien een keer een boomhut of onder de hunnebedden slapen? ha ha.
Je foto's zijn heel mooi. Hier alles ok en ik geniet van alle vrijheden die een vrijgezel heeft. Afgelopen donderdag is mijn gips eraf gegaan, he he eindelijk weer normaal onder de douche staan. Wel nog last van pols maar volgens de arts zal dat zeker nog een paar weken duren. Sporten weer opgepakt want dat miste ik het meest. Zaterdag het feest van Inneke.
Ok ga je wat meer schrijven lieverd. Geniet ze en neem alles goed in je op.

Een stukje uit nieuw boek osho "met jou...zonder jou"

Als wij ons er bewust van zijn dat het leven een voortdurende ontmoeting is van tegenpolen
en dat het niet nodig is daar een conflict van te maken, dan is het een geweldige kans het totaal tegengestelde gezichtspunt te begrijpen, en het in je op te nemen.

Mooi stukje en slaat op alles in het leven.

XM

Joke

Wat heb je weer een paradijselijk plekje gevonden!
Ik zie je al over die bamboebrug schuivelen.
In Nepal ben ik ook eens over zo'n slingerbrug gegaan.

Leuke mensen heb je weer ontmoet, met allemaal hun eigen verhaal.

Weet je trouwens nog dat wij een keer in Crest zo'n 3 uur op ons eten moesten wachten. en we bijna vergingen van de honger?

Het vriest hier weer een beetje, kan je je dat voorstellen wanneer jij onder de stralende zon zit?

Knuffel , liefs uit het Alblasserdamse.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!