barbara.reismee.nl

Pai - Trekking - dat was weer lachen ...

Heeeee daar allemaal,

Zooo ben terug van de trekking. Was een dagje later geworden. Waren 4 personen en 1 was ziek .. dus ging niet door.

Heb dus gisteren geluierd bij mijn hutje met een heerlijk boek. Beetje slapen, lezen, lopen, tukkie. Lanterfanterdag! Nog een Nederlandse meid ontmoet, zij reist samen met een Franse man. Gaan ook naar Laos hierna, maar waarschijnlijk zullen ze weer ieder hun eigen gang gaan. Ik houd dus contact met haar, want misschien spreken we in Laos ergens af om elkaar te zien.

De trekking .. geweldig. Ik ging met een Amerikaans stel dat met pensioen is(no Bush voter .. ha .. zij zijn zo blij met Obama), een lief braaf jong stelletje uit Nieuw Zeeland (down under) en een ZweedMax. Max is heel jong, onbezonnen en zo gek als een deur. En daar houd ik van .. haaa. Heb echt af en toe zooo moeten lachen, dat ik moest oppassen dat ik niet in mijn Hema-bagpack-stringetje plaste .... Oooh my Buddha ...

Hij heeft 3 maanden te reizen, was aan het begin van zijn reis zijn backpack al kwijt in een trein .. gestolen .. verkeerd gepakt .. maar in ieder geval pleitte. Later viel zijn fototoestel in het water (deed het nog) en nog later liet hij hem vallen (kapot, wordt nu gemaakt in Chiang Mai). En is zijn sleutel van zijn hotelkamer midden in de nacht kwijt geraakt, niemand meer wakker daar, haaaa. Dus ging hij maar naar de supermarkt midden in de nacht (die is open hier ..). Daar aan iemand gevraagd of hij mocht blijven slapen bij iemand. Ik heb zooo gelachen met hem tijdens de trekking. En zooo positief blijven en blijven genieten van zijn reis. Heeft alleen nog maar een dag-rugzakje en zijn portomonnaie en zijn paspoort.. Super jong, maar ook spiritueel en heel bijdehand. Mooie verhalen over de sterren en de landen die hij heeft gezien. Genoten.

De eerste dag was pittig. Echt pittig! Berg op lopen in 35 graden is zwaar. Hele stijle stukken dat je echt moet klauteren naar boven. Ik vervloekte even dat ik niet meer 3 x in de week sportte en de gezellige lange avonden hier met de thaise biertjes. Maar iedereen had het zwaar. Het was dus bikkelen! Geslapen op een soort slaapzaal in een houten hut bij 9 graden. IJskoud dus en amper geslapen. Lag onder 5 dekens, maar hielp niet. We waren dus vanmorgen best moe allemaal.

Tweede dag was gelukkig iets makkelijker, dalen, lopen in de schaduw en het laatste gedeelte was langs en door de rivier. Het deed me erg denken aan de trekking in Nepal. Vooral het laatste gedeelte vond ik leuk. We volgden de rivier en moesten deze telkens oversteken.Moesten ook slippertjes meenemen hiervoor. Dus gewoontotjeknieen door het wateren zo hebben we stukken gelopen.

Dusss 2 dagen natuur natuur natuur .... Dat is zooo leuk aan Pai,. de omgeving is fantastisch.

Ga zoooo naar een tentje waar zejam spelen. Max komt misschien ook nog even voorbij met zijn Zweedse vrienden. Wordt dus een Swedisch avondje.

Morgenweer relaxen! Ik doe het goed zeg. Dagen reizen, dagen wat doen, dagje relax ... life is so good. Heb echt het gevoel dat ik niet haast en dat is zo'n heerlijke manier van reizen.

Ik ga genieten van de jam nu ...

Liefs van mij

xxx

Reacties

Reacties

Suzanne & Remko

Wat goed om te horen dat je het zo goed hebt daar! Mooie verhalen! Nu de stand van zaken in nl, voor het geval je op de hoogte wilt blijven! Wij hebben mijn verjaardag gevierd in de Hemkade (Trancenation), en daarna konden we het toch niet laten en zijn we op zondag, de 25e, nog naar Palazz geweest. Daar hebben ze de boel verbouwd, ga jij als roker heel fijn vinden! De rokersruimte is heel groot geworden en de main dj staat er, weliswaar achter glas, gewoon te draaien. Wij vonden het wel even wennen, en ik als kersverse nietroker vond het wel een beetje jammer. Toch weer stinkende kleren namelijk de day after! Verder hebben we wat koude en zonnige dagen achter de rug, met erg koude wind. JIj hebt het beter bekeken! Nou enjoy en hou ons op de hoogte!
XXX
XSXX

Joke

Ha die Bar.
Weer terug van de trekking, wat geniet jij zeg!!!!
Grappige mensen ontmoet, vooral Max de Zweed.

Je verhalen zijn ook vol humor beschreven, het is net alsof ik er zelf bij ben geweest.
Maar dat is niet zo ...............! Hier is het nat, koud, naar weer er gaat een gemene koude wind die dwars door je heen waait!

De foto's zijn ook prachtig, jij op die olifant ..........alsof je er al jaren op zit.

Blijf genieten, dan geniet ik met je mee!

Gijs zit nu naar buiten te staren, hij wacht waarschijnlijk ook op een lekker zonnetje.

Een dikke knuffel en xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!