barbara.reismee.nl

Plannen maken ... Laos gaat eraan komen ...en kookles vandaag gehad

Jaaa hoor, daar ben ik alweer.

Bijgekomen van het leuke muzikale avondje gisteren, was zelfs vroeg op, hiii. Iedere avond wordt hier veel live-muziek gespeeld op straat en bij de tentjes. Gisteren een vrouw uit NL met een man op gitaar uit Sweden en een Thai met trompet. En wat een muziek! Haartjes op mijn haren gingen overeind. Dat zij hier zingt .... een stem ....Bah wel weer afscheidmoeten nemen. Max gaat naar Chiang Mai en dan terug naar Bangkok om daar nog een paar dagen te gaan shoppen. Zijn vakantie zit er dus bijna op. Buhhhh iedereen gaat eerder naar huis, of zal ik het positief bekijken, ik heb nog ;-))

Vandaag had ik geen plannen en liep in de morgen in een steegje en zag een kookschool. Dus dacht, dat is leuk voor morgen. Maar ik kon nog mee doen deze dag, begon over een half uurtje. Dus gedaan! Onverwachts is altijd leuk.

Dat werd dus een schort om en leren koken in een echte kookruimte. Het menu vind je bij de foto's ..dat hebben we allemaal gemaakt en natuurlijk zelf opgepeuzeld .. jammi jammi ...

Heerlijk om dit te doen, nooit gedaan. Nu is het hier natuurlijk veel leuker, de verse groenten, de enorme hoeveelheid kruiden, vers van de markt gehaald en beginnen. Was samen met nog een stelletje uit Nieuw Zeeland.

Heb me een tips gekregen! Ik roerbak de groenten in een wok in olie. Hier doen ze olie erin met knoflook, even lekker aanbraden en dan water erbij en daar wok je de groenten in. Niets doen, niet roeren (wij roeren te veel zegt de lerares .. ik dacht dat wokken ook vooral roeren was). Laat het water het vanzelf doen .. dus kijken en niets doen. Dan daarna, als je depan schuin houdt, leg je de groenten boven in rand en dan ga je de prut-currie maken (of wat je dan ook wilt als saus) onder in de pan. Dan wel blijven roeren, en natuurlijk met een bepaalde slag wokken en scheppen. En weet je hoe je weet of een ananas rijp is als je hem koopt? Hij bestaat uit vakjes, de vakjes onderaan de ananas moeten even groot zijn als de vakjes boven aan de ananas. Nou zeg, nooit geweten! En in een vakje zit een soort knobbeltje, als dit knobbeltje open gaat, is hij bijna overrijp. Ik dacht altijd knijpen en ruiken eraan. Ennog veel meer tips ...

Morgen ga ik relaxen bij mijn bamboo-hutje, niets meer doen. En dan donderdag ga ik vliegen naar Laos. Pai is geweldig en natuurlijk kan je ook hier langer en langer blijven. Maar ik heb veel gedaan en genoten. Ik had met de boot kunnen gaan van Thailand naar Laos, 2 of 3 dagen op een bootje zitten. Zal vast een hele ervaring zijn, maar ook dit tripje is niet super goedkoop, omdat je in de avonden moeten slapen in een guest-house en in verhouding is vliegen dan bestgoedkoop. Dus Bar gaat vliegen ... moet dan wel naar Chiang Mai Airport terug ...

Dan kom ik donderdag avond aan in Laos, Luang Prabang. Morgen geen verhaaltjes meer, hebben jullie rust met mijn gelul en geschrijf, hiiii .... dus tot in Laos, zou ik zeggen.

Knuffel de knuffel

xxx

Reacties

Reacties

Door

Ha Barbara, Wat doe jij leuke dingen. En de foto's zijn ook super. Hier is de wereld wit en jij staat in je t-shirtje lekker te koken. Succes met je volgende track.
lieve groetjes

Renate

Hallo Barbera!
Wat leuk voor jou wat jij allemaal beleeft.Jij kan ons in nederland dan kokles geven.
Pas goed op jou zelf en groeten van Renate

Madelon

Lieve Barbara,
Wat leuk zo'n kookles, kom in NL een keertje bij jou lessen! Anne Julia riep gelijk Baaaaah, dus daar hoef je het niet voor te maken....alhoewel ze bij het eten wat ik voor haar neerzet nu hetzelfde zegt, maar het iha wel opeet, dus wie weet.
Ben benieuwd wat Laos je gaat brengen.
Goede reis en knuffel, Madelon en Anne Julia.

Ineke

Hi Bar,
Nou dat wordt waarschijnlijk vechten voor wie je het eerst gaat koken als je in Nederland terug bent maar voorlopig is het nog niet zover en valt er nog van alles te beleven voor jou. Een fijne voortzetting van je reis!!
Liefs Ineke

Remi

Hoi Barbara,
Prachtig om te lezen dat je zo geniet van alles.
Wij zijn vorige week terug gekomen uit Maleisie.
Een geweldig land. Mooi groen, heel veel palmbomen, thee plantages en we zijn in het regenwoud geweest.
En altijd warmmmm.
Is het eten bij jou ook zo lekker?
Groet, remi
ps. hier is het koud!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!