barbara.reismee.nl

Aangekomen in Laos, Luang Prabang --- ging super goed en snel en relaxed!

Joeeehoeee vanuit Laos,

En toen zat Barrie opeens in Laos. Wat ging dat snel zeg die reis van Thailand naar Laos.

De laatste dag in Pai heb ik heerlijk geluierd. Bij mijn bamboe-hutje beetje inlezen over Luang Prabang, wat is er te doen, hoe regel ik visa en de koersen van het land eens gaan bekijken. De kip .. hiiii .... Maar heb begrepen dat ik daar ook kan betalen met mijn Thaise Baht, dus die ga ik eerst gebruiken.

Wat heb ik toch genoten in Pai zeg. Zeker als je er 8 dagen blijft, weet je zo heerlijk je plekjes te vinden, waar is de thee zo lekker, waar is het eten zo lekker, waar is het personeel zo leuk. Dat geeft zo een heerlijk vertrouwd gevoel. Je loopt door al je favoriete straatjes en alles went zo snel, ongelovelijk.

Huuuuuh werd nog versierd door een man uit Alaska ... met haar tot bijna op zijn kont .. soort oerman, hiiiii ......heb ik weer ... ;-) Hij was heel aardig hoor, heb gezellig met hem zitten kletsen over Alaska en over Thailand. Zijn move was niet alledaags: jij bent toch die zangeres die gisteren daar aan het zingen was ... Ikke: ik zingen, nee hoor, kon ik dat maar. Nou je lijkt sprekend op haar, ik wilde je zeggen dat je zooo mooi kan zingen. Mag ik even bij jekomen zitten .... haaaaaaa. HIj wilde met me uiteten, maar ik had er niet zo veel zin in. Dus heb maar gezegd dat ik al een afspraakje had en hopen dat ik hem dan niet tegen zou komen die avond. En ben op een gegeven moment maar weggegaan, want hij wilde maar blijven kletsen en kletsen met mij .... Trouwens Alaska, heel mooi land hoor, maar veel te koud voor mij. Ik moet op slippertjes kunnen lopen!!

Kwam het Amerikaanse stel nog tegen van de trekking. Heel leuk stel overigens hoor. Met pensioen maar vol in het leven. We zijn gaan eten bij een vegetarisch restaurantje aan het water en zo ging mijn laatste avond in Pai rustig voorbij. Dus was fit vanmorgen toen ik vroeg moest vertrekken om 08.30 uur.

Wel weer die lange rit in de bus door debergen. Zelfs met primatour op, werd ik nog een beetje dizzy ...hetzijn alleen maar haarspeldbochten die heel kort op elkaar volgen .. Je kan gewoon niet recht blijvenzitten. Maar heb het gered!

Aan het einde van de middag ging mijn vlucht.Ging weer super luxe!!!Kwam nog een hele groep Nederlanderstegen die in groepsverband aan het reizen waren (allemaal grijs hoor .. haaaa ...). Tja dat heb je alsje eenvlucht neemt ....dat doen de meeste backpackers niet.Maar ik heb weer genoten hoor,een uurtje in de lucht en hup daar was ik dan in Laos. Vlucht was prachtig, vooral het laatste stukje over debergen en deMekong Rivier en je landt praktischtussen de stad. Zoooo boven de huizen ...Jooooohhhh.

Heb net ingecheckt bij een guesthouse, die ik wilde, zat vol en nog meer zat vol .. jammer. Deze kamer is super goed en netjes, maar wil eigenlijk iets anders. Dus ga morgen even op mijn gemak kijken. Heb ik in ieder geval een lekkere kamer met douche voor vanavond. Oooh ja sinds een week weer eens in een spiegel kunnen kijken. Die hadden ze niet bij mijn bamboe-hutje. Jaaaa een hele kleine vage spiegel. Zag vandaag dat mijn haar lichter is en dat ik een lekker gezond bruin kleurtje heb gekregen.Dat zie je overdag in die felle zon niet. En gagenieten van mijn eigen wc en douche na mijnbamboe-hutje. Mmmmmm

Jaaaa weer opnieuw beginnen. De stad eens bekijken ... Nieuwe indrukken ..jippie.

Kusjes

xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!