barbara.reismee.nl

1e dag in Luang Prabang

Hoi hoi,

Gisteren een beetje gelopen door het dorpje. Ziet er allemaal gezellig uit. Weer anders als Thailand. Heeeeel veel eettentjes op straat zelf, waar je kan kiezen wat je wil en je eet het ook gewoon op op straat. Ben wel op tijd naar mijn kamer gegaan, want ik had enorm behoefte aan een goede warme douche na mijn kamperen in Pai ;-) Mijn kamer is te luxe, maar ik kon niet zo snel iets goedkoops vinden, allemaal vol en dan heb je zoiets van okeee ik wil een kamer en morgen maar verder kijken. Dus heb me toch een lekkere warme douche genomen, haren eens dik in de shampoo. Wat kan je dat dan waarderen zeg. En een goed bed, met schone lakens en zeepjes enzo. Alleen te luxe, betekent minder leuke mensen. Ben dus vanmorgen vroeg opgestaan om te zoeken naar een goedkope kamer. De meeste mensen checken tenslotte in de ochtend uit. Heb een heel leuk en gezellig guesthouse gevonden. En voor het eerst een 1-persoons-kamer. Betaal verdorie al weken voor een 2 persoons-kamer. Had gelijk leuk contact met een franse meid en hebben vandaag een fiets gehuurd.

Nou dat werd survivalen ... wij gekken .. wilden met onze fiets in een klein bootje de rivier oversteken .. dat lukte. Maar de wegen aan de andere kant waren heel slecht. Konden zelfs stukken niet rijden, zo slecht. Maar dan ontmoet je weer leuke lokale mensen en monniken. Heb een plaatje van een foto van een monnik in de bergen in oranje .... Ooh ja en toen we de rivier over waren, moesten we nog een keer betalen voor 2 bruggen. Beetje raar .. we hadden betaald voor de oversteek. Zijn toen een stuk verder op met fiets en al door het water gegaan omdat we niet wilden betalen voor de2 bruggen, hiiiii. Gewoon principe-kwestie. De lokale Loas-people lagen in een deuk om ons .. door het water .. heel onhandig .. haaaaa ...

Zijn toen daarna maar de andere kant op gefiets en dat ging stukken beter, de wegen werden ook beter. Zijn naar een heel klein dorpje gefiets en hebben daar voornamelijk lol gehad met de kinderen, die ons fototoestel natuurlijk prachtig vinden.

Ik moet wel wennen aan Laos, vooral het geld ... Ben zo gewend aan de Thai Baht (dat zat er vanaf dag 1 al in ..) en weet precies of iets goedkoop of niet goedkoopis, zonder het om te rekenen naar de euro. Maar mijn complete besefgevoel is hier pleitte met die gekke kip .. Ik betaal de ene keer in thai baht en dan met kip (grote bedragen willen ze of dollars of thai baht ...). Heb het gevoel dat ze hier meer bedelen, meer geld willen voor bepaalde dingen (verpest door het toerisme ...). Moet ik nog even echt uitvinden of dat zo is. Tot nu toe vond ik de thai people zo lief, zo galant, zo behulpzaam. We will see ... Misschien is Luang Prabang zo geworden. Maar de natuur is prachtig en de Mekong rivier!!! Zo heeft ieder land zijn charme.

Heb vanavond ook met haar gegeten op straat metde vele tentjes. Iets wat ik niet zo snel zou doen, maar zij doet het al dagen .. Dus vertrouw ik maar op het beste.

Maar wat een pech, ook zij gaat morgen alweer weg. Zij gaat naar Thailand en gaat naar Pai op mijn advies. Dus het was weer een hele leuke korte ontmoeting. Toch bevalt me dat wel, het is telkens fris en nieuw en leuk. En ook verbazingwekkend hoe je in 1 dag zo veel lol kan hebben, terwijl je elkaar net die ochtend ontmoet.

Morgen ga ik lopen door het dorp en tempels bekijken.

Dikke knuffel vanuit Loas

Reacties

Reacties

Joppe

Ha Barbara! Je verhalen zijn schitterend hoor, ik geniet er elke keer van.
Groetjes,
Joppe

marcel

hee bar,

leuk van dat fietsen zeg. Ik kan me helemaal voorstellen hoe dat is.
Ik ga morgen hier in Nederland "mountainbiken" op de veluwe met collegas.
Ik zal kijken of ik ze ook zover krijg om door een rivier te waden...
eetse en ontmoetse

knuffel

Sandra

Ha, ha, ha, je laat me toch iedere keer weer lachen met je verhalen! Die man uit Alaska, zie nu helemaal voor me hoe jij versierd wordt door die baardaap :-) En inderdaad, Alaska is toch gewoon veel te koud! Dat is het hier al! Gisteren was het even lekker, zeker wel 9 graden ;-), maar vandaag alweer 4 graden, dus brrrr.... ik vind het maar niks! Ik wil lente!!

Met Keesje gaat alles nog steeds helemaal goed! Omdat ze nog steeds niet luisterde naar de standjes van jou en mij over de draadjes uit de trap trekken, heb ik maar even maatregelen genomen. Ze zit nu al een week opgesloten in de kast... Oei, dat is natuurlijk een grapje lieverd! :-) Heb creatievere maatregelen getroffen, ziet er ook erg artistiek uit moet ik zeggen ;-) Op de achterkant van de onderste twee treden, heb ik aluminiumfolie geplakt, dat werkt fantastisch, geen draadjes meer verloren!

Ze komt steeds vaker op schoot zitten, begin me af te vragen of ik haar nog wel wil laten gaan, ze is dan zo lief :-)

Joke

Lieve Bar
Was heel even achter met je verhalen, veel op pad, maar nu even thuis

Lijkt mij een gaaf gezicht, twee meiden met hun fietsen door de rivier!
Dat zien ze waarschijnlijk niet elke dag.

Hier schijnt nu een bleek zonnetje, vanmorgen regende het weer behoorlijk hard.

Gisterenmiddag reunie van ouddocenten in de Willem,
We mochten enkele lokalen bezichtigen die opgeknapt waren.
Er was ook een practicum, het ontleden van een muskusrat.
Ik kon er wel even naar kijken maar toen zij de ingewanden eruit begon te halen ben ik maar naar leukere dingen gaan kijken.

Verder gaat alles hier zo z'n gangetje. Gijs heeft nog half in het water gehangen omdat hij over smeltend ijs wilde lopen, dat ging niet echt goed.

Liefs en knuffel!

Madelon

Ben alweer benieuwd naar de foto's, klinkt goed allemaal.
Gisteren had Jeroen de premiere van zijn productie, De rode prinses. Was errug leuk, Jeroen als rover is erg geslaagd en komisch! Maar dat ga jij pas 14 maart zien. Verder veel moois en plezier gewenst van ons hier allemaal, knuffel!

Anette

Hey Bar,

Weer genoten van je leuke verhalen.. ik zie het allemaal voor me haha..heerlijk zeg...
Hier alles ok.. erg nat..morgen gaat het de hele dag regenen.. hebben ook natte sneeuw.. fijn hoor ..bah..
Wanneer kom je nu precies terug??
Hoop dat het oploaden van je foto's snel lukt.. ben benieuwd..

Dikke x van ons..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!