barbara.reismee.nl

Luang Prabang

Ha die haaaaa,

Gisteren het dorpje zelf eens gaan verkennen. Ik had alleen maar de overkant gezien en de rivier de eerste dag, toen ik de fiets had gehuurd.

Het dorpje is niet zo groot, dus makkelijk alles te voet te doen. Heb wat tempeltjes bekeken, maar moet zeggen dat ik wel genoeg tempeltjes heb gezien. In de dorpjes vind ik de tempels niet zo bijzonder. Zeker niet na Sukhothai in Thailand met de enorme boeddha's ;-)

Wat mij opvalt hier bij de rivier is, dat er zoveel troep ligt, eten, afval, plastic zakjes. Ze gooien er gewoon alles neer. Zo jammer, want de rivier en de bergen zijn zo mooi. Kortom het is best anders als in Thailand. En ja ze willen echt graag geld verdienen hier (hebben het waarschijnlijk ook harder nodig), dusze willen je overal voor laten betalen. Brugje hier, brugje daar, tempeltje hier en tempeltje daar. En vooral de kinderen zijn heel gehaaid hier, ze willen je graag een hoog bedrag laten betalen, maar daar trapt Barrie natuurlijk niet in. Gisteren een uur bezig geweest om 2 houten armbandjes te kopen. Ging telkens weg, maar jongen bleef me maar volgen, ik bleef nee zeggen, haaaa. Ging ondertussen even naar een tempeltje en kwam hij weer op me af, maar we hadden een deal. Ik had gezegd, dit betaal ik en niet meer al volg je mij de hele dag, hiiii. Dus kreeg ze voor de prijs die ik wilde!!!

Het guesthouse waar ik slaap is heel gezellig en de eigenaresse (kijkt beetje raar met haar ogen, hiiiii) is een schatje. Iedere morgen als ik beneden kom, pakt ze mijn arm en legt haar hoofd helemaal tegen mij aan. Haar knuffel-manier. En dan zegt ze dat ik zoooo sweet ben. Haar dochter is inmiddels in 2 dagen mijn Laos-vriendinnetje geworden. Gistermiddag ben ik bij haar gaan zitten. Ze leert engels en gaat hierna studeren en wil ook gaan reizen als ze ouder is. Ik heb haar geholpen met haar Engels en lol gehad. Heel pienter meisje, leergierig, wil alles over andere landen weten. Zij helpt haar moeder vooralmet Engels en de gasten die komen.

Kom ook allemaal bekende gezichten tegen uit Pai. Het stel waar ik kookles mee heb genomen, een engels stelletje die ik had ontmoet in de bus naar Chiang Mai terug. Nog een jongen die ik had ontmoet in de bus. Gezellig!!! Ik zou eigenlijk met het Engelse stel nog de Gibbon-experience gaan doen, maar zijn zoveel mensen die het willen doen, dat ik 2 weken van te voren al moet boeken. Te laat dus ....

Vandaag naar de waterval gegaan, maar was me druk daar. Je kon er zwemmen, maar het stikte er van de Chinezen of Japaners met grote fototoestellen en rustig zwemmen zat er niet in. Dan is de lol voor mij er toch een beetje af ... met heel veel toeristen naar boven lopen in een rij ... ik ben toch meer een natuur-mens in een rustige omgeving. Hiiiiiiiii. In de auto erheen zaten ook nog eens 4 jonge meiden van 19 uit Canada en die waren me tochbezig ... dachten geloof ik dat ze al heel wijs waren, maar het was alleen maar dom gelul .. sprak de 41-jarige Bar, haaaaaaaaaa. Ik ergerde me gewoon aan ze. Naast mij zat eenoudere dame, alleen op reis.En die stomme jonge meidenlachte haar gewoon uit .. maakte grapjes ... die ik dus verstond. Pffffffffffdie oudere dame doet het toch maar mooi wel, alleen op pad, in ditland en genieten.Ik dacht even dat het aan mijn mood lag, dat geerger. Maar de twee meiden die ook de auto uit stapte en met mij mee liepen zeiden in koor: jezus wat een wijven zeg, arrogant zeg.

Vanmiddag Josje ontmoet, gezellige meiduit Zaandam. Heeft maanden te reizen.Ze heeft haar baan opgezegd om te kunnen reizen. Hele leuke middag met haar gehad. Haar moeder is ook aanhetreizen en zij heeft haar allang niet gezien en kwam vanmiddag aan hier met 2 vriendinnen. Zijnvanavond gezellie gaan eten met z,n allenbijde avondmarkt.

Ik blijf hier morgen nog een dagje en ga dan naar Vang Vieng toe. Ton zit op dit moment in Vientiane, dus niet ver van mij af, misschien lukt het ons om in Vang Vieng te ontmoeten. Dat is natuurlijk wel heeeeel gezellie!!!

Bedankt weer voor jullie reakties, ik geniet daar echt nog steeds heel erg van!!!!

Knuffie

xxx

Reacties

Reacties

Tina

Hey schatje,

Blijft heerlijk om je verhalen te lezen!
Fijn dat je geniet!
Goede reis naar Vang Vieng... en uitkijken mop!

Knuff,
Tina xxx

werner

hee travelchici.weer heb je mooie foto's,tja die jonge meiden billenkoek moeten ze hebben haha.vrijdag ga je het feestje missen van pat of kom je snel ff langs haha.geniet er lekker van en ik blijf je verhaaltjes lezen.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!