barbara.reismee.nl

Vang Vieng

Saiba Deeeee,

En dan is Barrie in Vang Vieng!

Gisteren mijn laatste dagje in Luang Prabang. In de ochtend was ik naar de lokale markt gegaan, redelijk op tijd. Moest nog ontbijten en bij het zien van het vlees, de vis, de koppen, de staarten en de kippen/ganzen .... had ik niet zo veel trek meer .. hiiiii .... Fotootjes hebben jullie al kunnen bewonderen. Maar okeee, ben geen mietje, dus natuurlijk daarna doodgewoon lekker aan een ontbijtje gezeten. Ze hebben daar heerlijke croissants en broodjes (voormalig Frans geweest).

In de middag wat voorbereidingen voor Vang Vieng treffen en beetje inlezen en heb mijn laatste avondje gegeten aan de rivier, genietend van weer een mooie zonsondergang. En daarna op tijd naar mijn bedje toe.

Vanmorgen vroeg opgestaan, omdat ik in het dorp de monniken wilde zien, die dan door de straten lopen met een mandje (weet de juiste naam even niet meer .. haaa). De lokale bewoners geven dan eten, drinken, fruit en hapjes in de mandjes. Dusssss ik stond al om 06.00 uur op straat. Pikke-donker en en wat mensen, maar was niets te zien. Kwamen wel al wat backpackers aan hoor ,dus zou vast iets gaan gebeuren .... Uiteindelijk kwamen ze dan ook, maar het was al lang licht geworden en de rij was niet zo groot als op de foto's in de lonely planet, hiiiiiiiiiii. Wel leuk om mee te maken.

Om 08.00 werd ik op gehaald, zou met een mini-busje naar Vang Vieng gaan. Rit van 6 uur. Had me al helemaal genesteld in de bus en gingen de anderen ophalen. Dat duurde eeuwig .... haaa .. stoppen hier en stoppen daar en er kwamen geen mensen bij ... nou ja .... zaten met z'n 3-en in de bus. Dacht zoooo lekker rustig en luxe! Na een uur rijden (gewoon rond mijn guesthouse kwamen bij een bus-stationnetje. Moesten we eruit ... plekje kwijt .... tas weer van dak bus .. ander kaartje ... overstappen ander busje .... wachten .... wachten ... wachten .... Het was al bijna half 10 en stond nog in Luang Prabang, haaa. Busje was nog niet vol, dus vertrokken ze niet. Okeee iets na half 10 ging busje rijden.

Zitten als een sardientje in een overvol busje ;-)) duhhhhhhhh. Maar okeeeee we gingen en gezellig in de bus. Iedereen heeft weer zijn eigen verhalen en snoepjes en chipjes en koekjes. Doet me altijd aan schoolreisje denken! Alleen kwam ik dan altijd schor terug, haaaa. Eenmaal rijdend door het prachtige landschap ... valt alles weer weg .. het krap zitten, het laat vertrekken en geniet ik weer helemaal. I-pod op, Marco Borsato in de bergen met een prima-tourtje tegen de kost (haarspeldbochten ....). De rit duurt lang, gemiddeld 30 a 40 km per uur rijden naar boven en naar beneden met gaten in het wegdek. Toch krijg ik dan weer zo'n ultiem genotsmoment die je overvalt ... ik voel hem aankomen .. gaat door mijn lijf ... krijg dan altijd kippevel en een big-smile. Wat is reizen toch leuk!

Had met Ton om 14.00 uur afgesproken bij een guesthouse bij de rivier. Dat ging ik niet halen ... haaaaaaaaaaaa ...... Aangekomen in Vang Vieng met een tuk tuk laten afzetten bij het guesthouse en daar zat Ton te wachten. Jippie! Ontmoeting in Vang Vieng en niets eens in Utrecht. Alleen guesthouse is vol, alles bij de rivier zit vol. Buhhhhh daar gaat onsmooie plekje wat we hadden uitgezocht. Maar eerst vieren dat we elkaar zien, dus biertje drinken en dan maar zoeken naar andere lokatie. En tijdens biertje kwam een guesthouse op ons aflopen .. jawel ... een vrouw kwam naar ons toeloepen van een guesthouse verder en daar was onverwachts plaats vrij. Hoe mooier kan je het hebben! Dus nemen we die. Is wel zoals in Pai, kampeerachtig. Hutje bij het water, met uitzicht op de prachtige bergen hier. Geen eigen toilet, geen eigen douche (koud). Maar voor mooie plekjes moet je iets over hebben.

Hebben heerlijk even iets gegeten aan het water en vanavond in het dorpje. Heeeeeeeeeeeeeel toeristisch hier hoorrrrrrrr. Morgen eens op ons gemak lopen. Vriend van Ton reist ook in de buurt. Die ontmoeten we morgen om 06.00 uur.

Nou wij gaan straks naar ons hutje ... toedeloe ....

Kuzzzzz vanuit Vang Vieng

xxx

Reacties

Reacties

Suzanne & Remko

Helleeeuw!!!

Goed om weer van je te horen! FIjn dat het zo goed met je gaat! Hier is het nog steeds slecht weer, niks an! Ik ben jaloers op je koude douche in die prachtige omgeving!! Snel meer foto's??

XXXX van ons

Sandra

Wat leuk dat je Ton hebt ontmoet daar, toch nog gelukt dus! Benieuwd hoe lang je samen doorreist?
En gatverdarrie, mijn eetlust is na sommige foto's wel vergaan :-) Maar ja, je moet alles tuurlijk een keer geprobeerd hebben! Hoe smaakte de staart en de kippenpoten?

Ook weer prachtige foto's, die monnik bij het uitzicht, kinderen, eten, om sprakeloos van te woorden!

Mooie sieraden heb je gekocht schat! Die brede houten armband en je ring zijn zeker bijzonder! Nou ja, die paarse armband eigenlijk ook! Het is dat je alles mee moet sjouwen, maar moet je je af en toe niet bedwingen de hele markt leeg willen kopen?

Op naar al je volgende ervaringen en groeten aan Ton,

Kus San, en een van Keesje natuurlijk!

O,ja, ha, ha, ze heeft zo lekker zitten spelen op mijn toetsenbord dat de 'griekse ij' het niet meer doet. Lekker makkelijk, want zo beetje al mijn wachtwoorden bevatten die letter! :-) Kwam nergens meer in, steeds foutmelding, en omdat je nooit ziet wat je intikt bij die wachtwoorden, maar alleen maar de bolletjes ziet, ik maar niet begrijpen waarom :-) Tot ik gewoon tekst zat te tikken en zag dat die het niet deed, lekker snugger ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!