barbara.reismee.nl

Savannakhet

Hoi hoi,

Ben in Savannakhet .... beetje gaar na mijn reisdag .... hiiii

Gisteren laatste dagje in Vientiane. Ton en ik zijn met de fiets naar een tempeltje net buiten de stad gegaan. Deze keer was het fietsen erg makkelijk, namelijk over geasfalteerde wegen en niet zoals in Vang Vieng over rode paden en keipaden (wat ik overigens heeeeel leuk vind om te doen, haaaa). Vind zo'n fiets huren wel leuk en makkelijk, zeker om een stad te bekijken en dat voor 1 eurie de hele dag. Gisteravond een leuk restaurantje gevonden, waar we heerlijk hebben gegeten. Kwam daar weer het stel tegen waarmee ik de kookles in Pai had gedaan ... zij gaan nu naar huis toe. En vanmorgen dus afscheid nemen van Ton, hij gaat lekker luxe terug vliegen naar Bangkok en dan nog een paar dagen op een eilandje.

Vanmorgen vroeg op, ik zou de VIP bus naar Savanakhet nemen. Het kopen van het kaartje ging gisteren heel moeizaam, werd overal heen gestuurd, maar gewoon een kaartje kopen, hooo maar .. toen maar bij mijn nogal dure guesthouse een kaartje geregeld. Moest om 06.00 uur vanmorgen klaar staan. Dus vroeg op en op tijd klaar staan. Pickup kwam snel en op tijd en bracht me naar het busstation. Maaaarrrr geen VIP bus daar!!!!! Alleen een lokale bus .... maar ja ... heb nog mijn kaartje laten zien waar toch echt VIP op stond en was nog een duur kaartje ook. Nou mooi geen VIP bus en de lokale bus ging vertrekken, dus ben maar in gestapt. Nou ik heb het geweten .... Oooooh my Boeddha!!! De VIP bus zou er 6 uur over doen, maar ik ben 10 uur onderweg geweest. Geen backpacker onderweg gezien, alleen maar Loas-people. De bus is denk ik zo'n 40 keer gestopt, voor alles en iedereen. Lang leve mijn VIP-bus! Op een gegeven moment gingen er ook kippen mee in kooitjes, onder in de bus en een monnik die had hele grote houten deuren en ramen van een tempel en die moesten ook mee. Dat paste niet meer onder in de bus, dus dan maar gewoon in de bus .... Ja dat kost tijd .....

Na 9 uur rijden was de bus bijna leeg ... en ik had een flauw vermoeden dat we misschien al voorbij Savannakhet waren .. en niemand spreekt Engels .. ook de chauffeur niet .... En niemand doet moeite om je vragen te begrijpen. Laos-style!! Heb met handen en voeten en de lonely-planet gevraagd wanneer we in Boeddha's-naam in Savanakhet aan gaan komen .... niemand kon me iets zeggen. Niemand te zien en nog 4 mensen in de bus, waaronder de monnik. Monniken zijn vriendelijk en behulpzaam lijkt mij ..... ik ga met hem praten .... hij was zo vriendelijk om de bus uit te gaan en met iemand te gaan praten aan de hand van kaart in de lonely-planet. Het antwoord was: nog 1 uur in deze bus blijven zitten. Okeeeeeee, daar vertrouw ik maar op. Had de monnik bijna een kus gegeven!

Om 17.00 uur kwam ik dan aan.Gelijk een tuk-tuk-man op mij af. Dus ik laat zien waarik heen wil (het guesthouse). Noemt hij mij een achtelijke prijs! Mooi niet, zeg ik. In andere plaatsen betaal ik ongeveer 10.000 kip voor een kippe-eindje rijden. Daaaaag en ben gaan zitten bij het busstation waar een VIP bus stond die naar Pakse gaat (nog zuiderlijker). Kwam daar nog 2 mannen tegen die ik had ontmoet in Luang Prabang (beetje Hell Angels typjes, maar zeeer aardig). Heb daar zitten kletsen en de man van de tuk-tuk kwam later terug en was uiteindelijk bereid voor 10.000 kip mij weg te brengen. Wie volhoudt, wint!

Gelukkig gelijk plek in mijn guesthouse die ik had uitgezocht. Mooi groot houten koloniaal huis met blauwe houten raampjes en grote deuren en een eigen toilet. Morgen blijf hier ik hier 1 dag (niet zooooooooooo bijzonder hier hoorrr). Dan ga ik door naar het zuiden naar Pakse. Rit van 5 uur, als ik dan wel een VIP neem .... ik ga het weer proberen! Laos Loas .... het is soms een gek apart land ... vooral de mensen ....

Ik ga zo heerlijk iets eten .... en vanavond zal ik wel goed slapen na dit dagje .... Ben blij dat mijn kamer zooo gezellie is!

Knuffels van mij

xxxx

Reacties

Reacties

Keesje

Oh, ja, een broertje of zusje!! Heb ze op de foto gezien en dat wil ik wel hoor!! Ik kan die kleine dan goed leren hoe ze precies de draadjes uit de trap moet trekken :-) En hoe ze eerst de lekkere brokjes eruit moet vissen ;-) En als ik dan weer bij jou ben, dan mag mijn broertje of zusje wel bij Sandra blijven! Vind het wel zielig dat ik haar strakjes weer helemaal alleen moet laten!

Ben gisteren model geweest, ze mocht in alle poses foto's van me maken en zei dat ze jou er weer een ging mailen! Hopelijk vind je me er mooi op staan!?

Knorretjes Keesje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!