barbara.reismee.nl

Veel te gezellig in Pakse met een mix van Alaska en Duitsers ;-)

Zoooooo dan,

Ben gisteren al aangekomen in Pakse! Toen ik in Savannathek was en ging eten die avond waren er geen backpackers op straat te vinden. Was weer de enige blanke daar ... Ook geen leuke restaurantjes en kwam ik tot de conclusie dat het gewoon een soort spookstadje was ... rare sfeer .... Nadat ik 10 minuten had geprobeerd uit te leggen dat ik gewoon rijst met groenten wil eten, en ze het niet begrepen, ben ik gelijk naar mijn guesthouse terug gegaan (daar kon je ook niet eten, haaaa)en heb mijn restjes chips, koekjes en nootjes opgegeten van de bus ;-). Het guesthouse waar ik was, was super mooi en leuk in dat gat!!!! Daar kwam ik in contact met een Zwitsersstelletje en Nick uit Aussie. Nick uit Aussie zat daar lichtelijk moe ... hij had ook de lokale bus genomen vanuit Vientiane ipv VIP-bus .. haaaa ..... en kwam 2 uur later aan ....

Er valt echt niets te beleven in dat gat Savannathek ... Dus besloten we om gelijk de volgende morgen weer een bus te nemen naar Pakse. En met 4 personen een lokale bus doen, is veeel en veeeel leuker! Deze reis viel gelukkig mee, 5 uur rijden en we waren er. Ook hier veel stops en veel dingen die mee moesten en als de bus stopte, kon je er niet uit, want dan kwamen de lokale verkopers met eten tegelijk naar binnen, zoals gebraden kip op stokken en eieren en ik weet niet allemaal ;-)

Heb een super super gezellig guesthouse gevonden in Pakse, met veel leuke mensen en veel leuke verhalen van iedereen die aan het reizen is. Een leuk lief40-stelletje uit Duitsland (erg artistiek, maken sieraden en meubelen over heel de wereld). Haar vriendheeft koorts en ligt al 2 dagen op bed en komt af en toe eruit. Dus vermaak me helemaal met haar. En een leuk stel uit Alaska en nog een stel uit Duitsland. Toen ik aankwam en even wilde bijkomen voor het guesthouse in de tuin, ben ik niet meer naar mijn kamer geweest tot gisteravond zeer laat ..... kwamen om 10 uur avond erachter dat we nog moesten eten allemaal, dus gingen snel iets op straat eten. En zo was mijn middag en avond zo voorbij .... Helemaal lekker hier!!!

Mijnrest-tijdreizen gaat nu opschieten en ik ben dedagen aan het tellen/indelen ... gatver .... Moet wel,wantmet mijn plannen en dagen moet ik nu heel zuinig omgaan. Mag ik nog een maandje doorgaan??? Het stel uit Alaska wil een trekking hier in een park gaan doen en zoekt mensen om mee te gaan .... maar dan kan ik nietnaar deovervolle drukke eilanden inhet zuiden, Dun Det en Don Kong ....Maar hoor dat dat inmiddels is, zoals Vang Vieng (party party ...).

Misschien krijgen we nog wat mensen bij elkaar gesprokkeld om de trekking te gaan doen, dan ga ik met hun mee en skip ik de eilandjes in Laos .... Vanavond weten we het!

Daarna zal ik terug gaan naar Thailand! Ik wil naar Ko Chang Little (dus het kleine eilandje boven de surin-eilanden)! Zowel Marco (van Ko Tao) enAna (Slovenie)zijn er geweest en zeggen dat het daar prachtig is. Geen auto's, geen brommers, alleen maar strand en zee en veel dieren .... paradijsje. Maar ik moet dan helemaal terug naar het zuiden van Thailand .... maar ik ga het toch doen!!! Ik denk dat ik dan nog een keer moet vliegen om dat te halen. Daar ga ik dan nog 6 dagen zitten en dan terug naar Bangkok en vliegen. Gatver de gatver de gatver .... (niet dat eilandje maar terug gaan naar Bangkok ;-( buhhhhhh) ....

Vandaag een beetje hangen in Pakse en morgen dus of een trekking doen of toch naar de eilandjes in Laos onderaan ... Oooh ja mocht ik naar die eilandjes beneden gaan, dan blijkt internetten daar nogal moeizaam te gaan .... dus mocht je even niets horen ... dan zit ik daar en kan ik niet mailen .....

Bye bye vanuit een zeer gezellie Pakse

Kuzzzzzz

xxx

Reacties

Reacties

Anette

Hey lieverd,

Je hebt het erg gezellig zo te lezen..de tijd gaat ineens hard.. dus nog maar even lekker genieten.
P@tje's feestje was weer errug gezellig.. maar hebben je wel gemist hoor.. de volgende keer maar weer lekker erbij..


Liefs van ons

Door

Ha Bar, wat een gezellige verhalen allemaal. Nog maar niet denken aan deze grijze wereld hier,met werkende mensen en grote files. Blijf jij nog maar lekker in het paradijs. Je hebt nog een 2e leven nodig om al die reisgenoten nog eens te mailen, bezoeken, groeten of daten. :-)) Lieve Barbara, ik wens je onwijs mooie belevenissen en ontmoetingen. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!