barbara.reismee.nl

Eilandje Don Khon - 4000 islands - Si Phan Don

Jaaaaaaaaaa,

Pffff, hiiiii, 1 telefoonlijntje op het eiland en geen satelliet. Internet is schreewend duur en tergend langzaam en valt ook telkens weg, haaaaaaaaaa.

Wow, het is hier mooi!!!! Geen spijt dat ik hier naar toe ben gegaan. De trekking in de omgeving bij het nationale park bij Pakse ging niet door. We konden niet genoeg mensen vinden om de prijs naar beneden te halen. In het zuiden van Laos, stijgt de temperatuur nu naar 40 graden overdag ... snik snik snik heet .... Dus misschien ook wel beter dat het niet door ging.

In Pakse zelf viel niet veel te beleven, maar we waren daar met zo'n leuk groepje en het was zooooo warm overdag, je kon niets doen, haaaa. Het guesthouse is super super gezellie, veel backpackers komen van de eilanden hier terug of gaan nog en reizen dan of naar Thailand of naar Cambodja of naar het noorden van Loas. Omdat het zo warm was en we nog 1 dag daar bleven om te relaxen zijn we met z'n allen opgetrokken die dag, Ralph en Andrea (from Germany), Andrea en Tim (from Alaska) en nog 2 hele gezellige jonge duitsers, Jurgen en Marko. We hebben alleen maar gelachen bij ons guesthouse, met leuke verhalen, veel informatie over het leven in Alaska. En om de tijd 's avonds door te komen, zijn we op zoek gegaan naar de Dog-Frog ..... ;-) Tjaaaa valt niet uit te leggen, is backpack-humor ..... je moet er bij geweest zijn ..... haaaaa ...... En de biertjes waren hier met deze warmte weer verrukkelijk! Maar ik had de laatste 2 weken rustig aan gedaan ;-) ;-) Dus het mocht wel weer.

Volgende dag ben ik samen met Tim en Andrea naar de eilandjes gaan reizen. Ontzettend mooi hier. De grote rivier Mekong splitst zich hier in hele kleine riviertjes, tussen de riviertjes in liggen duskleineeilandjes en op 1 zit ik, prinsheerlijk! In een hutje met eigen toilet en douche (luxe .... niet duur .... en zo heerlijk eigen toilet en douche ...). Zandpaden, rivieren, palmbomen,kleinemini-strandjes. Tim en Andrea zijn naar het drukkere eilandje Dundet gegaan. Ik naar hetrustige Don Khon. Hier weer heel gezellig met een jong nederlands stelletje, een italiaan en 2 professionele kayakkers uit Canada .... Dus jaaaaa Bar vermaakt zich weer prima met allerlei nationaliteiten.

Gisteren ben ik het hele eiland over gecrosd, bloedheet ... mooie dingen gezien en tussendoor 10eenijskoude douche nemen (warm is er niet en wil je ook niet). Vanmiddag ga ikrivier-dolfijnen spotten .... hopelijk ga ik zezien!!!

Morgen om 11.00uur ga ik weer van het eilandje hier af .... buhhhh ... maar ik wil zwemmen in de zee. De rivierkan hier wel, maar alleskomt erop in .... mensen wassen zich hier ... doen dewas .... en ook van de hutjesverdwijnt in hetwater waarschijnlijk .. haaaa. Daarbij is het eilandje zoooo klein, ik heb alles gezien.

Dus Bar gaat een grote grote reis maken van hier naar Pakse terug, dan de grens over van Laos naar Thailand, naar Ubon en van Ubon naar Thailand, Bangkok. Pfffffffffffff, heavy, maar ik doe het! Met de bus .... Ik kom dan 23 februari in de ochtend aan in Bangkok, heel vroeg. Waarschijnlijk neem ik dan gelijk een bus door naar Ranong in Thailand .... als ik me nog goed voel en niet versleten ben ..... Kan dan tussendoor denk ik weer niet mailen ....

Ik ga naar het kleine eilandje Ko Chang bij Ranong, op de grens van Birma! Daar zwemmen, nagenieten van mijn reis, de indrukken, de mensen die ik ontmoet heb .... water in, water uit, lezen, zwemmen en dieren bekijken op het eilandje .... Geen auto's daar, geen brommers daar, alleen natuur. Hoop dat er internet-verbinding is .... zo primitief daar .. haaaaaaaa.

Nou jullie merken het wel ... Barrie is nog steeds in opperste gelukzaligheid, happinezzzzz, zaligmakende momentjes, vrolijk, happy en nog veel meer!!!

Zou jullie graag willen verwennen met foto's ... maar gaat hier echt niet ..... Kon ik jullie die palmbomen en de riviertjes maar laten zien .... later later later!!!!!

Dikke dikke dikke kuzzzzzzzz

xxxx

Reacties

Reacties

Madelon

Klinkt allemaal weer erg mooi. Geniet er nog lekker van, de tijd gaat snel...voordat je het weet zit je in Nederland! Hier worden de dagen gelukkig weer wat langer en het zonnetje, als het er is, geeft steeds meer warmte! Nog geen 40 graden hier hoor.
Liefs en knuffel, Madelon.

Ruud

Heej Barbara, leuk om je reisverhalen weer te lezen en je foto's te bekijken. Geniet er lekker van, want voor je het weet ben je weer terug in Nederland en lekker aan het wokken (zonder koppen en poten) voor ons ;-)
Wij gaan morgen en overmorgen plezier maken in het Kielengat (Breda) Het is weer tijd voor caranaval! Alaaf!

Joke

Lieve Bar
Kom net terug uit een prachtig Ibiza, heerlijke temperaturen, veel bloemen en vooral veel lol met de schildergroep!
Net jouw verhalen zitten lezen en wat heb je het nog steeds naar je zin, geniet van de laatste weken.

In Ibiza ook prachtige kusten en mooie zonsondergangen en hele leuke eilanders ontmoet.
Ik wil zo terug maar het is helaas weer voorbij.

Ga mijn koffer uitpakken en dan lekker in m'n eigen bed pitten.

Liefs en knuffel!!!

Josje

Hey daar!

We zijn nog langs je gevaren toen we een tripje van Don Khon naar de watervallen deden... Maar ik zag je te laat en jij ons niet...

Wij waren ook van plan om naar Ko Chang te gaan maar we kunnen er vanuit Pakse niet op een gemakkelijke manier komen dus waarschijnlijk wordt het toch Ko Samet.

Zo te lezen was je reis helemaal top in Laos! Was ook super mooi heh... *zucht*....

Je hebt trouwens wel een tegekke busreis gemist! (denk ik) Van Phonsavonh naar Paxan! 't Was 14 uu afzien maar ZO leuk! (en spannend...)

Nou meis, veel plezier nog!!

Groetjes Josje

werner

hee travelchici.fijn dat je het super naar je zin heb.en dat je zoveel mensen heb ontmoet.hier is alles rustig ben met sandy nanda en pat enzo zaterdag naar madhouse geweest van dj jean in ahoy,heb het super naar mijn zin gehad.tot gauw weer bij je volgende verhaal.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!